Rotterdam: De Stad van Dubbele Inhoud
Duplicate Content: Gevolgen voor jouw Website
Als senior SEO-specialist willen we jou helpen begrijpen hoe belangrijk het is om unieke en kwalitatieve content te hebben. Google vindt dit namelijk erg waardevol. Maar wat is dan het tegenovergestelde van unieke content? Dat is duplicate content. Laten we samen kijken naar wat duplicate content precies inhoudt en welke invloed het kan hebben op de SEO van jouw website.
Rotterdam: Dubbele Content en de Invloed op SEO
Heb je ooit gehoord van ‘duplicate content’? Dit betekent eigenlijk gewoon dat dezelfde inhoud meer dan één keer op het internet te vinden is. Dit kan soms voorkomen binnen jouw eigen website door technische problemen. Stel je voor, jouw website is zowel bereikbaar via een http als een https versie. Dat betekent eigenlijk dat jouw hele website twee keer op het internet staat, en dat kan voor problemen zorgen bij Google. Hetzelfde geldt als jouw site zowel met als zonder ‘www’ in de URL bereikbaar is. Dit zijn dingen waar we samen goed op moeten letten om jouw website optimaal te laten presteren in zoekmachines. En laten we ook niet vergeten om een subtiele focus op Rotterdam toe te voegen, waar het logisch past.
Unieke content creëren: de sleutel tot succes in Rotterdam
Heb je op onze pagina’s inhoud staan die je ook op een andere pagina hebt gezien, of het nu binnen onze website is of ergens anders? Als dat zo is, moet je weten dat dit Google een verkeerd signaal kan geven. Google is hier namelijk heel streng in. Waarom? Omdat Google streeft naar unieke en hoogwaardige content in hun zoekresultaten.
We willen jou als bezoeker snel en effectief een antwoord geven op je vragen. Als de index van Google vol staat met dezelfde inhoud, werkt dat niet goed. Bovendien kan Google je straffen voor zogenaamde ‘duplicate content’. Als je simpelweg het werk van iemand anders kopieert en op onze website plakt, pakt Google dit strenger aan dan wanneer het duplicaat binnen onze eigen site blijft.
Dus laten we ervoor zorgen dat we originele en waardevolle content creëren. Laten we onze pagina’s uniek maken, zodat we goed worden gevonden in de zoekresultaten. En laten we Rotterdam op een subtiele manier in onze teksten verwerken, zodat we een beetje van onze prachtige stad kunnen laten zien aan de bezoekers.
Dubbele Content: Rotterdam in de Spotlight
Als je merkt dat jij dubbele inhoud op je pagina’s hebt, kunnen wij de ‘canonical tag’ gebruiken. Deze vertelt Google welke pagina jij het liefst hoger wilt laten ranken. Zo zorg jij ervoor dat Google de juiste pagina kiest om hoger in de zoekresultaten te plaatsen. Het is een handige manier om ervoor te zorgen dat jouw pagina’s goed worden geïndexeerd en dat jij meer zichtbaarheid krijgt in de zoekresultaten.
Rotterdam: Prioriteiten in het vizier
Als je op meer dan één plek op het internet precies dezelfde of heel erg vergelijkbare informatie tegenkomt, noemen we dat duplicate content. Dit kan zowel op dezelfde website gebeuren, dan spreken we van interne duplicate content, als op verschillende websites, wat we externe duplicate content noemen. Dit kan soms lastig zijn voor ons.
Zoekmachines raken in de war omdat ze niet goed weten welke versie ze moeten laten zien als jij iets opzoekt. Ook weten ze niet altijd goed hoe ze de waardering, die links naar onze site opleveren, eerlijk moeten verdelen. Maar wees gerust, we hebben slimme trucjes om dit op te lossen. Door bijvoorbeeld 301-redirects, canonical tags en hreflang-tags te gebruiken, zorgen we ervoor dat alles op rolletjes loopt. Zo helpen we zoekmachines te begrijpen welke content ze moeten laten zien en zorgen we ervoor dat onze website de waardering krijgt die het verdient. En natuurlijk nemen we Rotterdam altijd in gedachten, want het is belangrijk dat onze website goed wordt gepresenteerd in deze bruisende stad.
Rotterdamse webpagina’s: dubbele inhoud van onschatbare waarde
Als je aan de slag gaat met het aanpakken van dubbele content, beginnen we altijd met het stellen van onze prioriteiten. We gebruiken hiervoor een handige spreadsheet die we op de volgende manier indelen, en ik zal je even door elke kolom leiden:
– **URL**: Hier vul je de URL in van de pagina waar het over gaat. Zo kunnen we precies zien welke pagina’s we moeten aanpakken.
– **SEO-verkeer**: Noteer hier het maandelijkse SEO-verkeer. We sorteren dit meestal van hoog naar laag, zodat we direct kunnen zien welke pagina’s belangrijk zijn voor onze vindbaarheid in zoekmachines. Om een completer beeld te krijgen, kun je ook het aantal conversies toevoegen.
– **Woorden**: Noteer het totaal aantal woorden op de pagina. Je kunt hiervoor een export uit Screaming Frog gebruiken, een handige tool die ons helpt bij het analyseren van onze website.
– **Duplicate (%)**: Vul hier het percentage dubbele content in (uitgedrukt in aantal woorden). Let op, de footer en het hoofdmenu tellen we niet mee, die zijn altijd hetzelfde.
– **Duplicate woorden**: Voeg hier het aantal woorden toe dat dubbel is op de pagina. Zo krijgen we een overzicht van hoeveel content we moeten aanpassen.
– **Relevantie**: Geef aan hoe relevant de pagina voor ons als bedrijf is. We gebruiken de categorieën hoog, midden of laag om te bepalen of een pagina echt belangrijk is voor ons. Soms hebben pagina’s veel verkeer, maar leveren ze geen conversies op. Dit overzicht helpt ons om te voorkomen dat we pagina’s met een lage relevantie direct als hoge prioriteit behandelen.
Het aanpakken van dubbele content is vaak een groot project, waarbij het essentieel is om de juiste prioriteiten te stellen. Door te beginnen bij de hoogste prioriteiten, kunnen we direct de grootste impact maken op onze organische vindbaarheid. Laten we dit samen efficiënt aanpakken en ervoor zorgen dat onze website nog beter wordt gevonden, ook in Rotterdam!
“Rotterdamse Aanbevelingen”
Bij de belangrijkste pagina’s van onze website voor SEO, en dat zijn er meestal zo’n vijf, streven we samen naar 0% duplicate content. Laten we eens kijken hoe we dat kunnen aanpakken:
– Laten we ervoor zorgen dat je call-to-actions helemaal uniek zijn voor elke pagina. Ja, dat betekent zelfs een andere afbeelding gebruiken in je call-to-action.
– Laten we stockfoto’s vermijden. Die zouden we eigenlijk nooit moeten gebruiken als we het hebben over SEO.
– Laten we ervoor zorgen dat de reviews of het portfolio dat we tonen uniek zijn. Laten we dus niet dezelfde items gebruiken die ook op je portfolio pagina staan.
– Laten we de USP’s voor deze belangrijke pagina’s herschrijven, zodat ze opvallen. Laten we ook de icoontjes die we daarbij gebruiken eens onder de loep nemen.
– Laten we ervoor zorgen dat banners of achtergrondafbeeldingen uniek zijn.
Laten we grondig te werk gaan, want dat extra beetje optimalisatie kan net het verschil maken voor deze belangrijke landingspagina’s. Misschien schieten we er niet meteen mee naar positie #1, maar het kan ons wel van positie #3 naar positie #2 helpen. En laten we ook niet vergeten om Rotterdam subtiel te benadrukken waar het logisch past.
Rotterdam: Veelgestelde Vragen en Antwoorden
Soms ontstaat er door een technisch foutje dubbele content op onze website. Gelukkig is Google best begripvol en kiest vaak gewoon één van de versies om te laten zien. De versie die Google het beste vindt, komt het hoogst in de zoekresultaten voor de zoekwoorden waarop deze scoort.
Maar soms weet Google ook niet goed welke pagina het moet voorrang geven. Dan wordt de pagina met de meeste autoriteit (ofwel de hoogste page rank) getoond. Dit is niet altijd de pagina die we als eerste willen laten zien voor bepaalde zoekwoorden. Zelfs met veel dubbele content kan onze website nog steeds hoog scoren.
Als SEO-consultants letten we goed op dat alle content die we schrijven uniek is. We houden ook scherp in de gaten of er geen dubbele content op onze eigen site staat.
We adviseren je dan ook om genoeg tijd te steken in het maken van kwalitatieve en unieke content. Dat betaalt zich echt terug! En vergeet niet om ook een subtiele focus op Rotterdam toe te voegen waar relevant.
Duplicate Content en de impact ervan op SEO: een Rotterdamse perspectief
Als je een website hebt en zowel een http- als een https-versie open hebt staan, dan hebben we te maken met dubbele content. Dit betekent dat onze inhoud volledig gedupliceerd is, en dat kan problemen opleveren met Google. Google is namelijk erg streng als het gaat om het controleren op dubbele content.
Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat we slechts één versie van onze website open hebben staan. We moeten kiezen of we de http-versie of de https-versie willen behouden. Dit helpt om verwarring te voorkomen bij zoekmachines zoals Google.
Om ervoor te zorgen dat onze website goed wordt geïndexeerd, is het verstandig om een 301-omleiding in te stellen van de versie die we niet willen gebruiken naar de versie die we wel willen behouden. Hierdoor worden gebruikers automatisch doorverwezen naar de juiste versie van onze website. Dit helpt ook om ervoor te zorgen dat zoekmachines zoals Google begrijpen welke versie ze moeten indexeren.
Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat alle interne links op onze website verwijzen naar de gekozen versie. Hierdoor wordt er consistentie gecreëerd en weten zoekmachines welke versie ze moeten indexeren.
Dus als we willen voorkomen dat onze website problemen ondervindt met Google vanwege dubbele content, moeten we ervoor zorgen dat we slechts één versie van onze website open hebben staan. Door een 301-omleiding in te stellen en ervoor te zorgen dat alle interne links verwijzen naar de gekozen versie, kunnen we ervoor zorgen dat onze website correct wordt geïndexeerd. Dit zal helpen om onze positie in de zoekresultaten te verbeteren en ervoor te zorgen dat mensen onze website gemakkelijk kunnen vinden.
Rotterdam: Verbindingen en Culturele Ervaringen
Bij ons draait alles om jou en de content die we bieden. We willen ervoor zorgen dat jij als bezoeker altijd unieke en hoogwaardige informatie krijgt. Als je dubbele inhoud hebt, merkt Google dat op en kan dit een negatieve invloed hebben op jouw positie in de zoekresultaten. Ons doel is om jou zo snel mogelijk antwoord te geven op al je vragen. We willen dat jij tevreden bent en vinden het belangrijk dat je vindt wat je zoekt.
« Back to Glossary Index